En af vores vigtigste værdier er at møde de unge med respekt, uanset deres baggrund eller historie.
Vores arbejde tager udgangspunkt i den neuroaffektive udviklings-psykologi, som er det faglige fundament for vores menneskesyn og pædagogiske interventioner.
Med udgangspunkt i menneskets følelsesmæssige udvikling bruges den neuroaffektive analyse til at forstå, hvor vi bedst kan sætte ind pædagogisk for at ramme den enkelte unges nærmeste zone for videre udvikling.
Der er allerede 20 medarbejdere på Bakkegården som er uddannet i at arbejde med den neuroaffektive analysemodel, og som deltager i det igangværende forskningsprojekt.
Som en del af det pædagogiske udviklingsarbejde, deltager Bakkegården i et forskningsprojekt “LEG FOR ALVOR”, hvor de aktivitetsbaserede indsatser på Bakkegården evalueres.
- Diplommodulet er målrettet arbejdet med den neuroaffektive forståelse, der kan bringe endnu flere af vores medarbejdere helt på forkant med den seneste viden.
- Rammen for arbejdet er neuropsykologien og neuropædagogikken.
- Forløbet kan enten tages som et diplommodul med eksamen eller som et fagspecifikt kursus, hvor undervisningen er den samme, men hvor adgangs- og eksamenskrav er mindre.